Čo by ste si mali ujasniť skôr, ako začnete podnikať?

Začiatky bývajú vždy ťažké. Púšťame sa do neznámych vôd a nevieme vopred predpovedať, ako sa situácia vyvinie. Inak to nebude ani v podnikaní. Vzhľadom na veľký dopyt zákazníkov viacerí ľudia, ktorí už nechcú pre niekoho pracovať, sa rozhodujú, že to skúsia v podnikaní a splnia si tak veľký sen. Čo by ste si však mali ujasniť skôr, ako začnete podnikať?

Ste pripravení na neúspech?

Všetko nemusí dopadnúť podľa vašich predstáv a práve preto sa vás pýtame na túto otázku, pretože odpoveď na ňu je veľmi dôležitá. Musíte myslieť aj na to, že to, do čoho sa pustíte, nemusí vyjsť. Radšej si zakladanie spoločnosti nechajte na neskôr a dôkladne si premyslite plán, ako zaujať zákazníkov a poraziť konkurenciu. Ak máte prchkú povahu a akýkoľvek neúspech by vás po psychickej stránke zložil, radšej sa do podnikania nepúšťajte. Podnikateľ musí byť cieľavedomý, pripravený na neúspech a musí si ísť za svojim cieľom nech to stojí, čo to stojí.

Akú formu podnikania si vyberiete?

Predtým, ako sa pustíte do zakladania firmy, musíte mať jasno, akú formu podnikania si vyberiete. Musíte vedieť, či chcete živnosť alebo s.r.o. Každé má svoje výhody a nevýhody a je len na vás, ktorý predmet podnikania si vyberiete. Živnostník ručí za záväzky celým svojim majetkom, ale aj majetkom svojej rodiny. Spoločníci v s.r.o. firme ručia len do určitej sumy, ktorá bola uvedená v zakladacej zmluve. A práve toto je najväčšia výhoda s.r.o. firiem. Čo sa týka odvodov, v prípade živnosti neplatíte prvý rok žiadne odvody do Sociálnej poisťovne. Ak sa rozhodnete pre založenie s.r.o. a budete jediným konateľom a spoločníkom spoločnosti, nemusíte platiť odvody do Sociálnej poisťovne. Je len na vás, či sa rozhodnete pre živnosť alebo s.r.o. Ako sme už spomínali, každé má svoje výhody, ale aj nevýhody.

Akú formu prezentácie si zvolíte?

Ak chcete byť viditeľní, pochopiteľne potrebujete reklamu. Skôr, ako sa pustíte do podnikateľských aktivít, ujasnite si, ako budete prezentovať svoju firmu. Odporúčame vám predtým začať spolupracovať so SEO agentúrou a dohodnúť sa na SEO optimalizácii. Tá vám umožní dostať sa na popredné miesta vo vyhľadávačoch, akým je napríklad Google. Okrem toho sa orientujte na reklamu na Facebooku – vytvorte si fanpage stránku, vytvárajte súťaže a pridávajte príspevky dobré nielen po obsahovej, ale aj po vizuálnej stránke.

Publikované: 24. 08. 2018

Kategória: Financie a podnikanie

Autor: Viola Vondráková